DIÁKIGAZOLVÁNY
Diákigazolvány igénylés menete
2012. január 1-től hatályba lépett 362/211. (XII.30.) kormányrendelet alapján a diákigazolvány igénylés módja:
1. A tanuló személyesen felkeresi az okmányirodát, ahol a diákigazolvány igényléshez szükséges
elektronikus fényképet és aláírást elkészítteti. Az okmányiroda NEK adatlapot állít ki. A szolgáltatás
ingyenes. (A NEK adatlap elvesztése esetén másolat, vagy új NEK adatlap kérhető díjmentesen az
okmányirodában.)
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok:
• személyi igazolvány (hiányában születési anyakönyvi kivonat) és lakcímkártya
vagy
• egyéb érvényes személyazonosító okmány (útlevél) és lakcímkártya
2. A tanuló az okmányirodában kapott NEK adatlappal és a lakcímkártyával felkeresi az iskolatitkárt.
3. A tanuló készpénzben befizeti az 1.400 forintos díjat, melyről nyugtát kap.
4. Az iskolatitkár – az adatok ellenőrzése után - megindítja az elektronikus igénylést.
5. Az elkészült diákigazolványt az eddigi gyakorlattól eltérően nem az iskolában lehet átvenni, hanem a hivatal kipostázza a jogosult lakcímére.
6. A tanuló a 16. életév betöltését követően a kedvezmények igénybevételére csak az aktuális tanévre vonatkozó érvényesítő matricával ellátott diákigazolvánnyal jogosult. Érvényesítő matricát igényelni az iskolatitkárságon lehet, díjmentesen.
IDEIGLENES DIÁKIGAZOLVÁNY
Az állandó diákigazolvány igénylése utánlehetséges az úgynevezett „Diákigazolvány elkészültéig kiadott igazolás” nyomtatása. Ezt az iskola állítja ki, érvényességi ideje 60 nap.